Slide
- Publiczna Szkoła podstawowa w domecku -

Rektutacja 2024/2025

DLACZEGO NASZA SZKOŁA?
Szkoła to nie tylko miejsce zdobywania wiedzy, ale również miejsce spotkań, relacji oraz uczenia się życia.

previous arrow
next arrow

W dniach od 24 kwietnia do 26 kwietnia uczniowie klas IV-VII z naszej szkoły przebywali na 3-dniowej wycieczce w Biskupinie. Temat przewodni naszej wycieczki edukacyjnej na Szlaku Piastowskim brzmiał: "Śladami naszych przodów". Były to dni pełne wrażeń i znakomita lekcja o początkach historii naszego państwa.

Pierwszym etapem naszej wycieczki była Krzuszwica - legendarna stolica Polski, słynąca z ceglanej, gotyckiej wieży stojącej samotnie na Wzgórzu Zamkowym – Mysiej Wieży. Aby dojść do szczytu wieży uczniowie mieli do pokonania 109 schodów. Wszyscy wytrwale i bez lęku weszli na sam szczyt. Warto było, bowiem z góry roztacza się przepiękny widok na miasto i jezioro Gopło, po którym płynęliśmy statkiem wycieczkowym. Drugiego dnia wycieczki zaraz po śniadaniu ruszyliśmy do Prasłowiańskiej Osady w Biskupinie. Dowiedzieliśmy się  jak wówczas ludzie mieszkali, żyli, pracowali, spędzali swój czas Mogliśmy również wziąć udział w warsztatach lepienia naczyń glinianych. Tego samego dnia po przerwie obiadowej pojechaliśmy do Muzeum Kolejnictwa Wąskotorowego w Wenecji. Oglądaliśmy też ruiny średniowiecznego zamku, wokół którego rozmieszczono maszyny oblężnicze. Trzeciego dnia naszej wycieczki zwiedzaliśmy Gniezno. W Gnieźnie podziwialiśmy Katedrę- miejsce koronacji pierwszych królów Polski oraz słynne ,,Drzwi Gnieźnieńskie", które zdobi osiemnaście scen z życia św. Wojciecha. Zwiedziliśmy także jednym z głównych ośrodków obronnych i administracyjnych Polski za panowania Mieszka I i Bolesława Chrobrego - Ostrów Lednicki.

Szlak Piastowski, który mięliśmy okazję podróżować to jedna z najciekawszych i najliczniej odwiedzanych tras turystycznych w Polsce. Na trasie szlaku usytuowane są trzy Pomniki Historii: ruiny budowli na wyspie Ostrów Lednicki, Bazylika Archikatedralna w Gnieźnie i starożytna osada w Biskupinie. Wszystkie te atrakcje odwiedziliśmy. Wszyscy uważamy, że wycieczka było bardzo interesująca i udana. Z całą pewnością wiedza historyczna jaką uczniowie zdobyli podczas wyjazdu na długo pozostanie w ich pamięci.